Pages

Iklan

Wednesday 14 September 2011

Malaysia U19 membelasah Singapura U19 6-0


Yangon (13 Sept 2011) - Pasukan Malaysia bawah 19 tahun menghidupkan peluang mereka untuk tempat di peringkat separuh akhir AFF Under-19 Championship 2011 apabila menewaskan Singapura 6-0 manakala Thailand mengalahkan Kemboja 5-0 untuk mengambil alih Kumpulan A.

Setelah seri 0-0 dengan Kemboja dalam perlawanan pertama mereka dan kemudian kalah 1-0 kepada Thailand, Malaysia perlu untuk meningkatkan permainan mereka untuk peluang kedudukan kedua dalam Kumpulan A dan tempat dalam pusingan berikutnya.

Malaysia melakukan tindakan tepat di Stadium Aung San kerana mereka bermain dengan lebih berdisiplin untuk menjaringkan tiga gol dalam setiap separuh masa pertama dan kedua.

"Ia adalah pasti prestasi yang lebih baik walaupun saya masih tidak berpuas hati dengan beberapa individu yang boleh buat lebih baik," kata Ismail Ibrahim, ketua jurulatih Malaysia.

"Sekarang, kami harus memastikan bahawa kami memenangi perlawanan terakhir (terhadap Filipina) untuk memastikan tempat kita di peringkat semi final."

Enam gol Malaysia dihasilkan menerusi pemain Muhammad Akmal Ishak(min. ke-9), Muhammad Akram Mahinan (min. ke-21,36),Mohamad Ridzuan Abdunloh Pula(min. ke-47) dan Muhammad Akhir Bahari (min. ke-89,90)

Sumber: [link]

No comments:

Post a Comment